Do zadań Specjalisty ds. dostępności architektonicznej należą:
– przygotowanie informacji w zakresie istniejących barier architektonicznych w Uczelni, które zostaną zamieszczone w deklaracji dostępności i opublikowane na stronie URad.,
– określenie bieżącego stanu dostępności architektonicznej Uczelni,
– monitorowanie wszelkich prac inwestycyjnych, w tym remontów pod kątem ich zgodności z zasadami uniwersalnego projektowania oraz przepisów w zakresie dostępności architektonicznej,
– inicjowanie działań zmierzających do zapewnienia dostępności architektonicznej obiektów uczelni i jej otoczenia dla potrzeb OzN/OSP,
– współpraca z zespołem projektowym w zakresie konsultacji działań projektowych, a także przy tworzeniu procedur w obszarze dostępności architektonicznej,
– uzupełnienie informacji dotyczących dostępności architektonicznej obiektów Uczelni.
Zatrudnienie specjalisty ds. dostępności architektonicznej zostało sfinansowane w ramach projektu FERS.03.01-IP.08-001/24 „URad. coraz bardziej dostępny” – Zadanie 2 Dostępność architektoniczna. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowany w ramach Działania 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.