STRUKTURA ORGANIZACYJNA
W ramach zadania planowane jest zwiększenie zakresu i dostępności świadczonych usług w jednostce w zakresie profesjonalnej pomocy i wsparcia OzN/OSP poprzez zatrudnienie:
asystenta ds. dostosowania, adaptacji materiałów dydaktycznych do zadań którego należeć będzie m.in.: przygotowanie i adaptacja materiałów do potrzeb i możliwości osób słabowidzących, tworzenie instrukcji i wytycznych dotyczących tworzenia materiałów dydaktycznych dla OSP/OzN, opracowanie i uzupełnienie opisów do grafik i innych znaczących elementów animowanych, dżwiękowych i lub interaktywnych;
psychologa odpowiedzialnego za przeprowadzenie diagnozy OSP/OzN umożliwiającej dodatkowe wsparcie edukacyjne, co ułatwi komunikację pomiędzy osobami m.in. w spektrum autyzmu a wykładowcami.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. struktury organizacyjnej, usług, dostępności organizacyjnej oraz szkoleń
mgr Agnieszka Błażej – Olszewska
Budynek Rektoratu ul. Malczewskiego 29, pok.23; tel. 48 361 72 82,
e-mail: a.blazej-olszewska@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr inż. Artur Seweryn
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, pok. 125; tel. 48 361 70 81,
e-mail: dosplus@urad.edu.pl
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Inwestycje realizowane w ramach zadania przyczynią się do równości w dostępie do edukacji, zgodności z przepisami prawa, poprawy jakości życia i komfortu użytkowników. Wdrożenie tych działań przyczyni się do osiągniecia celów projektu i osiągnięcia wskaźnika rezultatu 1. Zaplanowano m.in.:
- stworzenie kompleksowego planu likwidacji barier architektonicznych w URad.;
- zatrudnienie Asystenta ds. dostępności architektonicznej;
- utworzenie pokoju wyciszenia i przebudowa wejścia głównego w raz z podjazdem w Biblitece Uniwersyteckiej;
- wymiana dźwigu windowego w budynku Wydziału Filologiczno – Pedagogicznego;
- budowa szybu windowego oraz montaż dźwigu w budynku Wydziału Transportu i Elektrotechniki;
- zakup i montaż platform schodowych w budynku Wydziału Sztuki;
- zakup tablic informmacyjnych;
- aktualizacja procedury ewakuacji OzN/OSP.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. dostępności architektonicznej
mgr Anna Sałek
ul. Malczewskiego 22, pok.; tel. 48 361 72 51, 48 361 72 56,
e-mail: a.salek@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr inż. Artur Seweryn
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, pok. 125; tel. 48 361 70 81,
e-mail: dosplus@urad.edu.pl
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNA
Podjęte zostaną działania na rzecz dostępności informacyjno – komunikacyjnej w URad., co pozwoli OzN/OSP na pełne uczestnictwo w procesie kształcenia. W celu poprawy dostępności informacyjno – komunikacyjnej planowane jest:
- przygotowanie i opublikowanie na stronie internetowej uczelni informacji o dostępności informacyjno – komunikacyjnej wszystkich urządzeń i technologii znajdujących się w obiektach , w których prowadzona jest działalność dydaktyczna i naukowa;
- opracowanie planu likwidacji barier dostępności informacyjno – komunikacyjnej , w tym stworzenie standardów języka prostego. Standardy te zostaną opracowane w odniesieniu do komunikacji między pracownikami jednostki, pracownikami dydaktycznymi oraz studentami. Będą one dotyczyć informacji dotyczących rekrutacji na studia oraz rektutacji pracowników.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. struktury organizacyjnej, usług, dostępności organizacyjnej oraz szkoleń
mgr Agnieszka Błażej – Olszewska
Budynek Rektoratu ul. Malczewskiego 29, pok.23; tel. 48 361 72 82,
e-mail: a.blazej-olszewska@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr inż. Artur Seweryn
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, pok. 125; tel. 48 361 70 81,
e-mail: dosplus@urad.edu.pl
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
Celem zadania jest stworzenie dostępnych wewnętrznych systemów informatycznych. Planowane jest:
- rozszerzenie dostepności form usług świadczonych w ramach wewnętrznego systemu obługi spraw pracowniczych (EOD);
- opracowanie i przyjęcie zarządzeniem Rektora URad. Standardu Dostępności Cyfrowej;
- opracowanie kompleksowego planu likwidacji barier cyfrowych obejmujący wszystkie strony, aplikacje i aplikacje mobilne dotyczące działalności dydaktycznej jednostki, poprzedzony audytem informatycznym.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. dostępności cyfrowej
mgr Michał Czyżewicz
Budynek Rektoratu ul. Malczewskiego 29, pok.; tel. 48 361 70 24,
e-mail: michal.czyzewicz@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr inż. Artur Seweryn
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, pok. 125; tel. 48 361 70 81,
e-mail: dosplus@urad.edu.pl
TECHNOLOGIE
Celem zadania jest dostosowanie zaplecza technologicznego wykorzystywanego w procesie kształcenia do potrzeb OSP/OzN. Planowane jest m.in.:
- montaż pętli indukcyjnych oraz zakup pętli indukcyjnych mobilnych;
- rozszerzenie usługi tłumacza języka migowego;
- doposażenie laboratorium komputerowego;
- zakup i wdrożenie systemu nawigacji wewnątrz budynków Uczelni;
- zakup sprzętu wspomagającego korzystanie z baz bibliotecznych, w tym: samoobsługowego skanera, projektora, ekranu, tabletu do obsługi tłumacza online;
- zakup zewnętrznego książkomatu
- dostosowanie do wymagań WCAG 2.1 i modernizacja aplikacji mobilnej, w tym uruchomienie płatności on-line oraz integracja z systemem bibliotecznym.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. technologii
mgr Jacek Krajewski
Budynek Rektoratu ul. Malczewskiego 29, pok.; tel. 48 361 72 28,
e-mail: j.krajewski@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr inż. Artur Seweryn
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, pok. 125; tel. 48 361 70 81,
e-mail: dosplus@urad.edu.pl
PROCEDURY
W ramach zadania zostaną uzupełnione następujące dokumenty o zapisy dotyczące obszaru dostępności:
- strategia uczelni;
- regulmin pracy;
- regulamin organizacyjny;
- instrukcja bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
Ponadto stworzone zostaną procedury dotyczące m.in.:
- zasad regulujących rekrutację do pracy;
- zasad udzielania zamówień, w tym zamówień publicznych;
- zasad regulujących organizację studiów podyplomowych;
- zasad stosowania języka prostego;
- rekrutacji oraz uczestnictwa w zajęciach Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. procedur
dr Mikołaj Olszewski
Budynek Rektoratu ul. Malczewskiego 29, pok. 23; tel. 48 361 72 82, 48 361 74 34,
e-mail: m.olszewski@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr inż. Artur Seweryn
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, pok. 125; tel. 48 361 70 81,
e-mail: dosplus@urad.edu.pl
USŁUGI WSPIERAJĄCE
W zadaniu realizowane będą prace związane z zapewnieniem osobom OSP/OzN możliwości wyciszenia się oraz odpoczynku w sytuacjach stresujących lub gdy czują się przytłoczone. Zaplanowano m.in.:
- utworzenie dwóch pokoi wyciszenia na Wydziale Sztuki oraz Bibliotece Uniwersyteckiej. Będą to miejsca gdzie każdy student/ka może znaleźć chwilę relaksu i spokoju, z dala od codziennego hałasu i stresu. Może być to szczególnie istotne dla osób z zaburzeniami psychicznymi, autyzmem czy nadpobudliwością;
- strefę wypoczynku na Wydziale Mechanicznym, będącą miejscem nie tylko spotkań i wspólnych rozmów na tematy branżowe, wymiany myśli czy wspólnego przygotowania się do zajęć, ale również dla osób OSP/OzN miejscem skupienia i nauki.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. technologii
mgr Jacek Krajewski
Budynek Rektoratu ul. Malczewskiego 29, pok.; tel. 48 361 72 28,
e-mail: j.krajewski@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr inż. Artur Seweryn
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, pok. 125; tel. 48 361 70 81,
e-mail: dosplus@urad.edu.pl
DZIAŁANIA PODNOSZĄCE ŚWIADOMOŚĆ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
W ramach zadania planuje się przeprowadzenie szkoleń dla kadry kierowniczej, dydaktycznej i administracyjnej URad. oraz Członków Samorządu Studenckiego. Będą to:
- szkolenie dotyczące zaburzeń psychicznych;
- szkolenie dotyczące zagadnienia Student w spektrum autyzmu;
- szkolenie z zakresu prostego języka w administracji uczelnianej;
- szkolenie Dostępność Uczelni w pigułce;
- szkolenie Bezpieczeństwo osób niepełnosprawnych;
- szkolenie Dostępność podmiotów Szkolnictwa Wyższego;
- szkolenie Funkcjonowanie studenta z niepełnosprawnością na uczelni;
- szkolenie Bezpieczeństwo i ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami;
- szkolenie zwiększenie wrażliwości na potrzeby osóbz niepełnosprawnością;
- szkolenie Komunikowanie się z osobami głuchymi, głuchoniewidomymi i niewidomymi;
- szkolenie Dostępne środowisko akademicki.
Dla Członków Samorządu Studenckiego zaplanowano:
- szkolenie świadomościowe;
- kurs języka migowego.
Szczegółowych informacji na temat zadania udziela:
Asystent ds. struktury organizacyjnej, usług, dostępności organizacyjnej oraz szkoleń
mgr Agnieszka Błażej – Olszewska
Budynek Rektoratu ul. Malczewskiego 29, pok.23; tel. 48 361 72 82,
e-mail: a.blazej-olszewska@urad.edu.pl
Koordynator projektu
dr inż. Artur Seweryn
Biuro Projektu ul. Malczewskiego 29, pok. 125; tel. 48 361 70 81,
e-mail: dosplus@urad.edu.pl